Kontakt
so-delujem@guest.arnes.si
klu-a@guest.arnes.si

Obiskovalci so ocenili veččutni vodenji po Plečnikovi hiši kot izjemni

Odzivi vseh udeležencev so bili nadvse navdušujoči. Vsi so izrazili, da bi želeli še več takšnih vodstev, ker se jim je zdelo zelo animirano, razgibano v raznih pristopih (kot na primer ugotavljanje Plečnikovih predmetov z zavezanimi očmi, risanje po navodilih v vlogah študentov arhitekture, vohanje kave, opazovanje igre vlog in vživljanje v tedanji čas, pisma, zeliščni vrt, ogled prostorov, sob z zanimivo podanimi informacijami in zgodbami ter osebnimi predmeti ...).



Opis slike: RISANJE KATEDRALE SVOBODE
Na fotografiji ležečega formata je deset oseb. V spodnjem desnem kotu je ženska na invalidskem vozičku s hrbtom obrnjena proti nam. Desno ob njej je del makete Plečnikove Ljubljane. Devet oseb sedi na lesenih stolih za ozko leseno mizo, ki se razprostira ob steni po celotni širini zgornjega dela fotografije. Vseh devet oseb je delno ali v celoti s hrbti obrnjenih proti nam. V rokah držijo pisala, na mizi pred njimi so beli listi papirja.

Najbolj jim je bil všeč individualen pristop, kjer je lahko vsak udeleženec sodeloval in prispeval k učenju oz. ugotavljanju in sestavljanju Plečnikovega življenja in dela. Nekateri so povedali, da še nikoli niso izkusili takšnega vodstva in ga na koncu zelo pohvalili. Presenečeni so bili, ko so si vodiči vzeli čas, da so jih povprašali, kako so se počutili in kako so doživljali vodstvo. V bodoče si še želijo obiskati tako vodstvo in program v Plečnikovi hiši, saj bi radi, da še ostali udeleženci iz vseh treh generacij izkusijo tako organizirano strokovno vodstvo.

 

Opis slike: NAZDRAVIMO Z GESTO EVALVACIJE
Na fotografiji ležečega formata je deset oseb razporejenih po prostoru v polkrogu. Ob spodnjem robu fotografije je ženska, obrnjena je s hrbtom proti nam. Vidi se le njena glava, ki je v višini pasu ostalih devetih oseb in njena v zrak iztegnjena desna roka. Ostalih devet ima iztegnjene roke v zrak in držijo kozarce. Obrnjeni so proti ženski, njihovi obrazi so nasmejani.

Ena od obiskovalk na drugem vodstvu je zapisala: »Sem Ladka Hunjet in sem od 23. leta popolnoma slepa. Kljub tej oviri rada zajemam življenje s polno žlico. Ko smo se zbrali okoli makete Plečnikove hiše, smo začeli kreativno sodelovati. Katrin je vzela iz nje del strehe in presenečena sem zatipala krog, skozi katerega je bil nameščen arhitrav. Nato smo se pomudili v sobi "Plečnikova Ljubljana". V njej so videčim s prevezo zavezali oči. Tako, zdaj smo pa vsi enakopravni! Vsak udeleženec je v roke dobil en predmet. Naša naloga je bila, da smo povedali, na kaj nas dodeljeni predmet asociira. Jaz sem tipala nogometno žogo, katera me je spomnila na Plečnikov stadion. Ko smo to nalogo vsi uspešno opravili, so videčim sneli preveze in zagrizli smo v novo delo. Videči so morali po opisu narisati Katedralo svobode, jaz pa sem našla na mizi v višino ter širino različno narezane pravokotnike in stožec. Omenjene koščke sem povezala v smiselno celoto ter tako naredila Katedralo svobode.«



Opis slike: ZAČELI SMO KREATIVNO SODELOVATI
Na fotografiji ležečega formata je lesena maketa Plečnikove hiše. Ob njej sta dve ženski. Prva je vidna samo do pasu in je s hrbtom obrnjena proti nam. Z levo roko se dotika strehe hiše. Druga stoji rahlo priklonjena ob levi strani makete, z dlanmi se dotika sten hiše. V ozadju stoji še osem oseb, ki opazujejo dogajanje ob leseni maketi.



Opis slike: ZDAJ SMO PA VSI ENAKOPRAVNI
Na fotografiji ležečega formata je pet oseb razporejenih po prostoru. V levem spodnjem kotu je maketa Plečnikove Ljubljane. Na desni strani je ženska, ki drži v rokah nogometno žogo. Na obrazu ima rahel nasmešek. Ostale štiri osebe imajo prek oči zavezane rdeče trakove. Moški na levem zgornjem delu fotografije drži v rokah zelene liste, ženska desno od njega lesen križ. V ozadju je vitrina, v kateri je lesena maketa Mesarskega mostu.

Vtisi obiskovalke iz drugega vodenja: »Ogled s slepimi ali drugače oviranimi ljudmi je tudi za nas, videče, pomenil povsem drugačno, bogatejšo izkušnjo. Predvsem je bolj osebna, vse teče počasneje, ampak bolj pristno in intenzivno, zato ima obiskovalec čas, da se vživi, da se dotika, preizkuša in polnejše vsrka vsebino, s tem pa osvoji predstavljeno temo še bolj celostno. Seveda ni treba posebej poudarjati, kako pomemben je tak pristop za ljudi, ki ne morejo sveta sprejemati z vsemi čutili. Doživela sem čustvene reakcije in hvaležnost.«



Opis slike: ''POLNEJŠE VSRKAVANJE'' VSEBIN 
Na fotografiji ležečega formata je devet oseb. V desnem spodnjem kotu je zidan štedilnik, na katerem je postavljena majhna bakrena džezva s podaljšanim ročajem. Levo od štedilnika sta dve ženski obrnjeni druga proti drugi. Ženska na desni strani sedi na invalidskem vozičku. V iztegnjeni desni roki drži belo skodelico. Druga ženska je rahlo sklonjena proti skodelici tako, da se z usti skoraj dotika njenega roba. Za njima stoji še sedem oseb. 



Opis slike: NAZDRAVNA ZAKLJUČNA GESTA 
Na fotografiji ležečega formata je 9 oseb razporejenih po prostoru v krog. Na spodnjem robu fotografije je oseba s hrbtom obrnjena proti nam. Vidna je samo njena glava v višini pasu ostalih osmih oseb, ki v iztegnjenih rokah proti sredini kroga držijo kozarce. Njihovi obrazi so nasmejani. V ozadju sta dve zastekljeni steni. Ob desnem robu fotografije so okrasne lončnice.





Nazaj