Kontakt
so-delujem@guest.arnes.si
klu-a@guest.arnes.si

V zavetju Pilonove galerije smo z vključitvijo čutil vstopili v svet umetnikovega ateljeja

V uvodnem pozdravu smo predstavili delovanje Ustvarjalne Pisarne in koncept razstave z naslovom Mladi vizualni umetniki na Goriškem. V preteklem letu je razstava zaključila obeležje 120. obletnice rojstva Vena Pilona. Kot nasledniki Pilonovega ustvarjanja so mladi primorski ustvarjalci v sklopu razstave ponudili svojstven pogled na sodobno ustvarjanje, pri čemer so raziskovali svoje trenutno umetniško izražanje. Ob vstopu v galerijski prostor smo izbrali tri razstavljena dela, ob katerih se je preko avtobiografskih reakcij razvil zanimiv dialog z obiskovalci.



Opis slike: Na fotografiji so tri osebe. Prva na levi sedi v vozičku in v rokah drži tipni tloris galerije. Prvi dve na levi sta vodji veččutnega vodstva, tretja na skrajni desni strani je direktorica Pilonove galerije.

Najprej smo se pazljivo sprehodili po večjem galerijskem prostoru, kjer smo udeležence s prevezami čez oči spodbujali k orientaciji in zaznavanju prostora na neobičajen način. Večina obiskovalcev je priznala, da so občutili veliko manjši premik po prostoru kot je v resnici, nekateri pa so na koncu tudi približno ugotovili svojo končno lokacijo. Ob prvem izbranim razstavljenim delom, to je serija fotografij Špele Škulj z naslovom »Petnajst pozicij rok na skodelici za čaj ko se počutimo utrujeni in nejevoljni«, so udeleženci dobili v roke predmete, ki so jih takoj prepoznali. Ko so jih prijeli tako, da jim je bilo udobno, so opazovali ali se drža rok na predmetu sklada z držo na kateri od razstavljenih fotografij.



Opis slike: Na fotografiji so štiri osebe. Prva na levi sedi v vozičku. Roki ima v višini ramen in ustvarja vtis pripovedovanja. Tri osebe na desni so obrnjene proti prvi. V rokah držijo vsaka svojo skodelico. Na levi strani fotografije je v ozadju na steni obešeno uokvirjeno delo, v katerem je v enoten paspartu vstavljenih petnajst fotografij.

Pri tem smo se spraševali, v kakšnih trenutkih se lahko znajdemo v takšni situaciji, ko držimo v rokah predmet ne vedoč, kaj bi točno z njim počeli. Občutki ob tem so bili različni: medtem ko je nekdo opisal prijetno jutranje razmišljanje, je drugi omenil trdnost in sigurnost držanja, pazljivost, nestrpnost, čakanje itd.



Opis slike: Fotografija je posneta iz ptičje perspektive. Večji del sredine fotografije zaseda bela nizka skodelica s potiskom sadja. Skodelico objemajo dlani osebe na desni. Ob levem robu fotografije je del vozička. V ozadju so vidna opečnata tla.

Drugi izbrani razstavni eksponat, prostorska postavitev avtorice Tee Curk Sorta z naslovom »Skozi prehod«, so bile štiri viseče skulpture iz žice v podobi ženskega telesa. Razporejene so bile v krogu, njihova telesa so bila v pozah izraznega plesa. Udeleženci so dobili v roke gnetivo (plastelin) iz katerega so kot reakcijo na delo ustvarili del ženskega telesa, ki je zanje ključen pri gibanju. Pri prvem vodstvu so v skupini nastali raznoliki izdelki, ki so izražali lastne interpretacije avtorjev: od poudarjenih bokov in zadnjice, posnemanja plesnih korakov nog, do okončin, ki pri plesu obstanejo v zraku, kot so roke, lasje, noge itd.



Opis slike: Na sredini fotografiji so trije izdelki iz gnetiva. Vsakega izmed njih drži v svoji roki ena izmed treh obiskovalk. V ozadju sta dve izmed obiskovalk vidni do pasu.

Tudi pri drugem vodstvu smo obiskovalce nagovorili, kateri del ženskega telesa pred njimi jih je najbolj nagovoril, presenetil, hkrati pa poudarja ženskost telesa. Pri drugi skupini so bili tako odgovori kot izdelki večinoma poenoteni. Rezultat njihove reakcije bil odraz povezanosti med njimi. Vse so zmodelirale tiste dele telesa, kjer je ženska navadno najbolj zaobljena – v bokih in stegnih.
Slepim udeležencem je bila na voljo pomanjšana replika razstavljenega dela iz žice, ki je privabila zanimanje tudi videčih obiskovalcev.



Opis slike: Na levi strani fotografije sta dve osebi vidni do pasu, obrnjeni v desno. Obe imata roke dvignjene v višini pasu, ena izmed njiju pa v dlaneh drži maketo iz prepletene žice. Obraza oseb sta usmerjena v maketo. Na desni strani fotografije je žičnata figura v obliki ženskega telesa v večji velikosti kot je naravna. Figura ima noge pokrčene v stilu plesnega koraka.

Pri tretjem izbranem razstavljenem delu z naslovom »Jutranji mir«, sliki na platnu avtorice Karmen Bajec, smo se poglobili v opis slike. Obiskovalcem smo dali za povonjati in okušati topel napitek, sami pa so povedali, na kateri del dneva jih ta napitek najbolj spominja. Kmalu se je po prostoru razlezel vonj po kavi, nas pogrel in spravil v dobro voljo. V prostoru je bilo postavljenih troje tihožitij, ki jih imamo ljudje v spalnici in so običajno prva stvar, ki jo zjutraj zagledamo, zaslišimo ali se vanje obregnemo. Obiskovalci so po vzoru namišljenega kukala z dlanmi izoblikovali tulec in skozenj izbrali svoje tihožitje: štukaturo v obliki glave in lončnico postavljeni na omari, žitno klasje ali budilko. Vsi so pokomentirali, kako določen pogled na razstavljena dela učinkuje na njih, še posebej, ko jih povežejo z lastnimi občutki jutranjega prebujanja. Nekatere zbudi budilka, druge smrčeči pes, nekatere razdraži pogled na razpadajoče žitno klasje, ki ga bo potrebno spet očistiti, drugi se umirijo ob pogledu na rastlino. Avtorica dela, ki je bila tudi ena izmed vodičk, je obiskovalcem razkrila, kaj jo je navdihnilo za delo in kako je nastalo.



Opis slike: Na fotografiji so tri osebe. Prva na levi pred svojim nosom drži skodelico. Občutek imamo, da vonja njeno vsebino. Druga oseba ima odprta usta, kot da nekaj pripoveduje. Tretja oseba je na vozičku in obrnjena v levo, ima dvignjeno roko in odprta usta. Dobimo vtis, da nekaj kaže. Ob desnem robu fotografije je omarica, na kateri je postavljena štukatura v obliki glave in roža. V ozadju fotografije je slika, ki prikazuje enak motiv, kot je ob desnem robu fotografije.

V sklepnem delu vodstva smo vprašali udeležence, ali bi tako vodstvo še sprejeli ali bi ga odrinili. Svoje odgovore so podali s pozo svojega telesa tako, da so odrivali z iztegnjenimi dlanmi navzven ali s pozo objemanja z dlanmi navznoter. Večina obiskovalcev je ocenila vodstvo s pozo objemanja. Pokomentirali so vzporednice, ki so jih prepoznali v vsakdanjem življenju, medtem ko so si ogledovali likovna dela ali participirali v izvedenem programu vodstva. Njihove pripovedi, nasveti, vprašanja so oblikovala diskurz, ki je ob delih nastal ter pomagal razviti sam odnos do galerijske razstave.



Opis slike: Na fotografiji je sedem oseb. Šest jih stoji v polkrogu. Ena oseba ima spuščene roke ob telesu, ostalih pet ima roki v višini prsi v pozi, kot da pred seboj objemajo navidezni krog. Sedma oseba na skrajni desni strani fotografije je obrnjena proti njim, na obrazu ima rahel nasmešek.

Po uspešno izvedenih vodstvih se najlepše zahvaljujemo vodstvu Pilonove galerije, ki je omogočilo izvedbo veččutnih vodstev in sodelovalo pri pripravah .


Nazaj