Kontakt
so-delujem@guest.arnes.si
klu-a@guest.arnes.si

Zavod UPS v Moskvi dosegel svoje cilje

V začetku oktobra se je del naše ekipe novo nastalega Zavoda UPS odpravil na deloven izlet v Moskvo. V rusko prestolnico so potovale Katja Sudec, Ana Krepel - Velimirović in Aleksandra Surla, pridružil pa se jim je tudi dddr. Evgen Bavčar. Že prvi večer, takoj po nastanitvi, je bila ekipa povabljena na odlično gruzijsko večerjo.

Takoj naslednji dan, v petek, 10. oktobra, so se pričele priprave na predavanja in prve predstavitve. Katja Sudec in Ana Krepel Velimirović sta skupaj predstavili svoje delovanje. Sudčeva je takoj po nagovoru glavne koordinatorice programa Anastasie Tarasove pričela s predavanjem o pomenu izobraževanja odraslih za integrirano sodelovanje na področju kulture, inkluzije in umetnosti. Med drugim je govorila o smernicah in izhodiščih dela na podlagi preteklih izkušenj s projektom SOdelujem, predstavila posamezne sklope projekta in njihova teoretska izhodišča ter jih aplicirala na praktične primere, posebej pa je omenila delo prof. Črtomirja Freliha in rezultate delovnih skupin.


OPIS FOTOGRAFIJE: Podolgovata fotografija prikazuje predavalnico Garage Centra za sodobno umetnost. Na sredini fotografije je pravokotna bela miza za katero sedi predavateljica Katja Sudec. Ima temno rjave do ramen segajoče lase, oblečena je v temna oblačila in svetlo sivo pleteno jopico. Govori v mikrofon stoječ na mizi.nZa njenih hrbtom je na steni projekcijsko platno, ki prikazuje utrinek iz delavnice o perspektivi, ki jo je pod okriljem projekta AKTIV izvedel prof. Črtomir Frelih.

Animirano občinstvo navdušilo

Nato je sledila Ana s predstavitvijo rezultatov delovne skupine AKTIV II. Petkovega sklopa predavanj se je skupno udeležilo okoli 50 ljudi, predvsem predstavnikov strokovne javnosti (uslužbenci različnih kulturnih institucij, raziskovalci, pedagogi, kulturni delavci), pa splošna javnost in seveda predstavniki ciljne skupine – slepi in slabovidni.

»Publika je bila zelo proaktivna. Kljub intenzivnemu tempu in strnjenih predstavitvah vsebinsko in časovno obsežnih sklopov je bila publika zbrana ter animirana. Pri razpravi so konstruktivno sodelovali – podali so svoje mnenje ter odpirali vsebinska in organizacijska vprašanja, ki so širila tematiko posameznih predavanih sklopov in uporabo pridobljenega znanja v praksi,« je ob tem zapisala Ana Krepel – Velimirović.

Sobotni dan se je pričel z ogledom razstave Dmitrija Prigova v državni galeriji Tretyakov pod vodstvom kuratorja Kirila Svetlyakova. Vodstva so se udeležili tudi predstavniki Slovenskega veleposlaništva v Moskvi. Dan se je zaključil s strokovnim predavanjem dddr. Evgena Bavčarja, ki je spregovoril o razsežnostih umetnosti med vidnim in nevidnim. Najprej je predstavil svoja dela, nato je govoril o filozofskih izhodiščih in metodologiji dostopnosti umetnosti slepim in slabovidnim, predstavil pa je tudi metode dela ekipa Zavoda UPS pri pripravi prilagoditev ter omogočanja dostopnosti do likovnih del in galerijskih prostorov na primeru izbranih pravoslavnih ikon iz Galerije Tretyakov.

Njegovega predavanja se je udeležilo med 20 in 25 ljudi, podobno kot prvi dan pa je šlo za mešano publiko.


OPIS FOTOGRAFIJE: Pokončna fotografija prikazuje razstavni prostor Galerije Tretyakov, v katerem so razstavljena dela Dmtrija Prigova. Na sredini fotografije v skupini stojijo člani ekipe Zavoda UPS, člani Garage centra ter predstavniki Slovenskega veleposlaništva v Moskvi in kurator razstave Kirill Svetlyakov. Nekateri se pogovarjajo, drugi si ogledujejo razstavljena dela. Dobimo občutek, da so vsi zatopljeni v razstavo.


OPIS FOTOGRAFIJE: Podolgovata fotografija prikazuje predavalnico Garage centra. Luči v prostoru so ugasnjene, zato je slika zelo temna. Na sredini fotografije je dolga pravokotna bela miza na kateri od leve prosti desni sedijo: ddr. Evgen Bavčar, prevajalka, Katja Sudec. Na projekcijskem platnu za njimi je predstavljena ikona Andreya Rubleva iz 15. st. z naslovom Sveta trojica.

Nedeljska delavnica vrhunec našega dela v Moskvi

V nedeljo je Katja s podporo Ane in Aleksandre ter Evgena Bavčarja izvedla delavnico s teoretičnim uvodom o Galerijski pedagogiki kot umetnostni vzgoji in avtobiografskem pristopu snovanja. Sledilo je praktično delo, ki je v prvem segmentu zajemalo t.i. verigo interpretacije. Šlo je za vajo, na podlagi katere udeleženci na praktičnih primerih štirih izbranih objektov spoznajo pomen uporabe vseh čutov pri dojemanju in spoznavanju lastnosti izbranih objektov. Drugi segment praktičnega dela je zajel snovanje koncepta performativnih reakcij na izbrana likovna dela (selekcijo pravoslavnih ikon iz obdobij med 12. in 15. st. iz Galerije Tretyakov).

Delavnice, ki je predstavljala vrhunec predstavitve našega dela v Moskvi, se je udeležilo med 20 in 25 ljudi. Po opravljeni delavnici so bili predstavniki naše ekipe izjemno zadovoljni. »Še posebej mi je ostal v spominu odziv publike, ki je izrazila navdušenje nad odprto metodo dela in sproščenim vzdušjem, ki še tako sramežljivo osebo motivira k govorjenju in aktivni participaciji. Prvi cilj je bil dosežen,« je bila bila navdušena Katja Sudec, tudi Ana Krepel – Velimirović pa je pohvalila izjemno sodelovanje udeležencev.


OPIS FOTOGRAFIJE: Na podolgovati fotografiji so štirje udeleženci delavnice, en moški in tri ženske, ki v krogu sedijo na lesenih tleh predavalnice Garage centra. V levem spodnjem kotu sedi moški, obrnjen proti zgornjemu desnemu kotu fotografije. Levo, desno in nasproti njega sedijo ženske. Na tleh v sredini med udeleženci leži pravokoten bel list papirja ter svinčniki in pisala. Ženska, ki sedi v spodnjem desnem kotu ima v rokah temno potiskano tekstilno vrečko. S prsti otipava vsebino vrečke.


OPS FOTOGRAFIJE: Na podolgovati fotografiji sta dva udeleženca delavnice, ki sedita na stolih, obrnjena proti nam. Na levi je moški v rdečem puloverju. Okoli vratu ima obešene slušalke naprave za prevajanje, ki leži na njegovi desni nogi. Na desni sedi ženska. V desni roki ima mikrofon in govori. Ob tem gestikulira z levo roko.

Sodelovali tudi na 1. Moskovskem Forumu

V nadaljevanju sta Moskvo zapustila Ana in Evgen, Katja in Aleksandra pa sta se udeležili še 1. mednarodnega Moskovskega Foruma: »Kultura. Pogled v prihodnost«, ki se je kot glavni dogodek moskovskega leta kulture odvijal med 15. in 18. oktobrom. Na forumu, kjer so bili predstavljeni različni primeri dobre prakse in se ga je udeležilo več kot 4000 strokovnjakov s področja kulture, umetnosti, znanosti in izobraževanja iz petnajstih različnih držav, sta sodelovali kot govornici.

Da pa njihovih aktivnosti s tem ni bilo konec, zgovorno dokazujejo fotografski posnetki z otvoritve sveže razstave v Garage centru, Russian Performance: A Cartography of its History. Na otvoritvi so se z Aleksandro in pedagoško vodjo specialnega programa za delo z raznoliko publiko Garage centra, Mary Sarychevo, spraševale, kako slepi osebi razložiti, kaj je to performans. Aleksandra je hitro in spontano našla rešitev, ko je želela reagirati na delo Alexandra Brenerja in si kmalu po ogledu njegovega videa nataknila na glavo razstavljeno nogavico. Ob priloženih fotografijah in njihovih opisih si lahko sami ustvarite vtis, kako vzdušje so ustvarili. Hkrati pa poudarjamo, da ni šlo za performans, ampak za posredovanje informacije na performativen način.


OPIS FOTOGRAFIJE: Podolgovata fotografija prikazuje predavalnico v Manege centru. V levem zgornjem kotu fotografije je televizijski ekran, ki prikazuje logotip foruma. Levo in desno od njega sta dve beli pravokotni mizi, za katerima sedijo udeleženci foruma. Udeleženka, ki sedi ob desnem robu mize na levi, ima v rokah mikrofon in govori. Na desni strani fotografije na zložljivih lesenih stolih sedijo obiskovalci foruma. Tako obiskovalci kot udeleženci foruma so obrnjeni proti ženski, ki govori. Dajejo občutek, da jo intenzivno poslušajo.


OPIS FOTOGRAFIJE: Na podolgovati fotografiji je razstavni prostor Garage centra. Na fotografiji so tri ženske slikane od pasu navzgor. Od leve proti desni so: Aleksandra Surla, ki ima čez obraz oblečeno pol prosojno nogavico kožne barve, Mary Sarycheva in Anastasia Tarasova. Obrnjene so proti nam. Vse so nasmejane.

Ob obisku so se odvile še druge aktivnosti, ki so ponujale ogromno koristnih informacij, ki jih naše popotnice še procesirajo in upajo, da se bodo strokovne poti s kolegi iz Moskve v prihodnosti še križale.

Ob tem se še posebej zahvaljujemo:
- Garage Museum of Contemporary Art z ekipo. Posebna zahvala: Anastasia Tarasova, s podporo: Moscow Forum Culture. Look Into the Future,
- Slovensko veleposlaništvo v Moskvi,
- Tretyakov State Gallery in kurator Kirill Svetlyakov za voden ogled po razstavi Dmitrija Prigova,
- 1. Moskovskem mednarodnem kulturnem forumu, mesto Moskva.
 



Nazaj