Kontakt
so-delujem@guest.arnes.si
klu-a@guest.arnes.si

Vaši in naši Znaki, Vrata in Stoli znakovnega sveta Bogdana Borčića - Kulturni bazar 2013

Fotodokumentacija dejavno izkustvenega vodenja po razstavi Sprehajanje po ateljeju slikarja Bogdana Borčića, kurator dr. Andrej Smrekar
Galerija Cankarjevega doma

Izvajalci: Ekipa projekta SOdelujem Skupaj Integrativno na področju kulture - Karmen Bajec, Brigita Klajnšek, Irena Levičar, Marta Licardo, Ana Krepel, Katrin Modic, Marko Mikulin, Aleksandra Surla , Boštjan Vogrinčič, za projekt SOdelujem Katja Sudec, idejna vodja

Sodelujoči predavatelji na pripravah za snovanje vodstev:
prof. Črtomir Frelih: Spoznavanje slikovne ploskve
dr. Evgen Bavčar: podpora pri opisovanju likovnih del



Predprostor galerije Cankarjevega doma
Foto: Brigita Klajnšek

Na fotografiji najprej opazimo osebi levo in desno, ki ju vidimo v hrbet. V prostoru med njima vidimo bolj oddaljeno skupino petih ljudi. Med njimi je oseba na invalidskem vozičku s spremljevalcem. Pozornost vseh oseb na fotografiji je usmerjena vanju. Za vsem dogajanjem sta na steni vidni sliki Bogdana Borčića.



Tipno spoznavanje prostora galerije
Foto: Nada Zgank

Animatorka se s prsti dotika makete tlorisa Male galerije. Vodi roko g. Tomaža Wraberja, ki maketo drži v rokah.



Vstop v galerijski prostor
Foto: Brigita Klajnšek

Na fotografiji je od desne proti levi videti skupino ljudi, ki hodijo drug za drugim proti vhodu v galerijo Cankarjevega doma. Vidimo jih v hrbet. Vsak od njih drži svojega predhodnika za ramo. Oči imajo prevezane z rdečim blagom. Na skrajni desni strani fotografije vidimo v ozadju na steni desno od vhoda del slike Bogdana Borčića.



Vstop v galerijski prostor – sprehod po prostoru
Foto: Nada Zgank

Obiskovalci vodstva se z zavezanimi očmi v koloni sprehodijo do sredine prostora, vodi jih animatorka s psom vodičem za slepe, udeleženka ekipe vodstva.



Poslušanje formalne razlage vsebine enega izmed del z zavezanimi očmi
Foto: Brigita Klajnšek

Na fotografiji je od leve proti desni približno petnajsti ljudi. Stojijo v polkrogu, razporejeni drug ob drugem v galerijskem prostoru. Večina ima oči prevezane z rdečim blagom. Na stenah za njimi so vidna tri Borčićeva slikarska dela. Ženska na skrajni desni, tik pred objektivom nima prevezanih oči, v roki drži list papirja in ostalim podaja vsebino vodstva.



Poslušanje formalne razlage vsebine enega izmed del z zavezanimi očmi
Foto: Brigita Klajnšek

Na pokončni fotografiji izstopata dve podobi. Na levi strani vidimo doprsje osebe, ki stoji tik pred nami. Proti nam je obrnjena s hrbtom. Naš pogled na osebi pritegne vozel preveze za oči iz žametno rdečega blaga. Na desni strani je v ozadju na steni intenzivno zelena osvetljena slika Bogdana Borčića. Na fotografiji zavzema enako velik prostor kot glava osebe.



Pripovedovanje osebne asociacije na obravnavano delo
Foto: Brigita Klajnšek

Na levi strani fotografije vidimo osebo na invalidskem vozičku. Opazimo, da je sredi razlage. Usta so odprta sredi besede, roki ima napeti in sklenjeni na kolenih, palec leve roke dvignjen. Na desni strani fotografije vidimo v ozadju velik del intenzivno zelene slike Bogdana Borčića.



Branje osebne asociacije na obravnavano delo
Foto: Brigita Klajnšek

Na fotografiji vidimo tri osebe in veliko rjavo črno Borčićevo sliko v ozadju. Oseba na desni nam je najbližje. Stoji ob mizi in z lista bere zapis v brajici. Pred njo na mizi sta kozarca z rdečo in zeleno vsebino. Oseba spredaj skoraj v celoti zakriva osebo, ki stoji v ozadju nekaj korakov stran od nje. Na levi strani vidimo v ozadju še eno oddaljeno osebo od strani. Oči ima prevezane, v rokah pa v višini prsi drži kozarca in posluša.



Posredovanje informacij o delu s pomočjo napitkov
Foto: Nada Zgank

Obiskovalci z zavezanimi očmi prejmejo v eno roko kozarec rdečega roiboos čaja ter v drugo lonček zelene mehurčkaste Ore in ob poslušanju opisa slik preizkušajo svoje doživljanje.



Posredovanje nadaljnjih informacij o obravnavanem delu
Foto: Nada Zgank

Obiskovalec, gospod Tomaž Wraber, z majhnim kukalom opazuje slike na stenah, medtem ko animatorka, videča udeleženka ekipe vodstva, bere prilagojene opise nekaterih slik za slepe in slabovidne.



Posredovanje informacij o načinu abstrahiranja obravnavanih del v tipni obliki
Foto: Nada Zgank

Obiskovalci nimajo več zavezanih oči. Animatorka deli obiskovalcem v roko tipanko dvodimenzionalne mize Bogdana Borčiča, ki jo obiskovalci po njeni razlagi prepognejo v tretjo dimenzijo.





Posredovanje upodobitve motiva obravnavanih del v obliki kratke igre s predmeti, ki se nahajajo na samih delih
Foto: Nada Zgank

Animatorka vodi štiri »gledalce« pri igri s kocko, kjer na mizi sestavljajo vsaka svoj »Borčićev stol« iz mikado paličic.





Osvajanje prostora z gibanjem
Foto: Nada Zgank

Na fotografiji opazimo polkrožen prostor, ki se upogiba na levi in na desni meji na ravno steno. Obiskovalci so razporejeni ob polkrožni steni, animatorka stoji približno na sredi, k njej se z desne iz ozadja približuje druga animatorka (slepa), ki sledi zvoku besed. Na desni se ob steni sprehaja pes vodič.



Posredovanje enega izmed del v obliki tipanke ter hrane
Foto: Nada Zgank

Obiskovalci dobijo ob zaključku vodstva v roke tipanko ene izmed Borčičevih slik, prilepljeno na temno čokolado, kot hudomušen izziv. Doma jih čaka naloga, da najprej pojejo tiste dele čokolade, ki so na tipanki prikazane kot nižji nivo oz. za videče nivo v beli barvi.



Zaključno posredovanje - osvajanje prostora ter evalvacija
Foto: Nada Zgank

V sredini polkrožne sobe razstavnega prostora so zbrani obiskovalci, ki s svojo postavitvijo po prostoru sodelujejo pri evalvaciji. V rokah držijo tipanke s čokolado, nekateri jih držijo visoko v zrak. V sobi se nahaja slika Bogdana Borčiča, na fotografiji na desni, ki predstavlja osnovo za tipanko s čokolado.


POJASNILO:
Opisi, ki so jih pripravljale tri osebe – Karmen Bajec, Brigita Klajnšek in Katja Sudec so informativne narave in se po slogu med sabo razlikujejo. Različni pristop, kljub želji po objektivnem pristopu k opisovanju opozarja na subjektivnost pogleda. Sočasno pa z različnim načinom dosežemo večje število slepe in slabovidne publike, ki en ali drug opis lažje dojame glede na lasten izkušenjski svet. Za isto fotografijo - delo je priporočljivo pripraviti več opisov.