Kontakt
so-delujem@guest.arnes.si
klu-a@guest.arnes.si

Z veččutnim vodstvom v odkrivanje skrivnostnega življenja koliščarjev - 3. december 2013

V torek, 3. decembra 2013, smo obeležili tako veseli dan kulture kot tudi mednarodni dan invalidov. Ob tej priložnosti je Iniciativa SOdelujem v sodelovanju z Mestnim muzejem Ljubljana pripravila veččutna vodstva po razstavi Kolo 5200.
Članici Iniciative SOdelujem Ana Krepel - Velimirović in Katrin Modic sta udeležence prek različnih metod, ki spodbujajo uporabo vseh čutil, ne zgolj vida, seznanili z navadami in načinom življenja nekdanjih naseljencev Ljubljanskega barja.

Prvi del fotoreportaže sestavlja 10 fotografij. Vse so postavljene ležeče (vodoravni stranici sta daljši, horizontalni stranici sta krajši). Avtorici fotografij sta Ana Čefarin in Katja Sudec.



Na fotografiji je vidno 15 udeležencev razstave, nekateri od njih imajo že zavezane oči in so pripravljeni na pričetek veččutnega vodstva. Na skrajni levi strani fotografije je vhod v razstavni prostor, pred njim pa stoji ena od vodičk: Ana Krepel - Velimirović.



Na fotografiji je devet udeležencev razstave, vidni so v profilu. Z obrazi so obrnjeni v levo stran fotografije. Stojijo v koloni , fotografirani so od pasu navzgor. Vsi z izjemo enega imajo preveze na očeh. V fotografirani skupini prevladujejo mlajše ženske. 




Osrednji motiv fotografije je maketa, kjer so na vezano ploščo nalepljeni različni materiali, ki ponazarjajo elemente iz razstavnega prostora: hiše, njive, drevesa, polja. Na fotografiji so vidne roke udeležencev vodstva, ki tipajo elemente na maketi.




Na fotografiji so tla prvega prostora razstave. Na njih je fototapeta Ljubljanskega barja iz ptičje perspektive. Na levem delu fotografije je s svetlimi lučkami premera približno 2,5 centimetra označenih približno 15 najdišč ostankov koliščarjev, na desni strani je ekran, ki prikazuje posnetek o arheoloških raziskovanjih Ljubljanskega barja in najdišč kolišč. Na zgornjem delu fotografije med omenjenimi lučkami in ekranom stoji oseba, ki jo vidimo le v čevlje. 




Na fotografiji so tri udeleženke vodstva. Stojijo v profilu, z obrazom obrnjene proti levi strani fotografije. Ženska v sredini ima v rokah leseno posodico z žitom. Z rokami jo drži pred obrazom in vonja vsebino. Udeleženki na njeni levi ter na njeni desni jo pri tem opazujeta.




Na skrajni desni strani slike je v profilu starejša ženska. Z obrazom je obrnjena v levo stran fotografije. V rokah drži tipanko na kateri sta prikazana kolo in os. Tipanka je A4 format karton z odtisnjeno reliefno risbo, ki jo lahko potipamo. Ženska z desno roko tipa os.




Na fotografiji sta dve ženski fotografirani od pasu navzgor. Ženska na levi strani v rokah drži tri štirioglate kose lesa dolge 15 cm. Obe ženski si ogledujeta kose lesa. 




Osrednji motiv slike je leseni model dvokolesa oz. cize v velikosti človeške dlani. Na fotografiji poleg dvokolesa vidimo dve osebi, slikani v trup. Ena od njih z desno roko drži model dvokolesa na svoji levi dlani. Druga oseba tipa leseni model.




Fotografija prikazuje temen razstavni prostor. V njem je dvanajst ljudi, razporejenih po celotni dolžini slike. V desnem spodnjem kotu je oseba na invalidskem vozičku, ki v rokah drži model dvokolesa. Vodički, Ana in Katrin sta v desni zgornji polovici fotografije. Pred udeleženci vodstev je na levi spodnji strani slike vitrina v kateri sta razstavljena os in kolo.




Na fotografiji so tri osebe. Vodički Ana Krepel – Velimirović, na desni strani fotografije, Katrin Modic, v sredini fotografije ter Borut Rovšnik, član pedagoške sekcije Mestnega muzeja Ljubljana ter vodja projektov dostopnosti za osebe s posebnimi potrebami, na desni strani fotografije. Ana v rokah drži evalvacijsko vrvico, na kateri je 16 zelenih lesenih kroglic ter rumen lesen valj. Evalvacijska vrvica prikazuje zadovoljstvo udeležencev z vodstvom. Vse tri osebe so nasmejane in s pogledi usmerjene v evalvacijsko vrvico.


Drugi del fotoreportaže sestavlja 14 fotografij. Vse fotografije so položne (vodoravni stranici sta daljši kot horizontalni), njihov avtor pa je Andrej Peunik.



Na fotografiji je starejša ženska s kratkimi blond lasmi. Slikana je od prsnega koša navzgor. Oči ima prevezane s pisano potiskano ruto v roza, vijolični ter črni barvi. Oblečena je v bel pulover z visokim ovratnikom, čez to pa puhovko bež barve. Z levo roko se drži za ovratnik, za njeno desno ramo (torej na levi strani), pa vidimo še dve osebi ženskega spola, ki imata prav tako zavezane oči.




Na fotografiji je pet žensk slikanih v profilu. Z obrazi so obrnjene proti desni strani fotografije. Hodijo v koloni tako, da se z desno roko držijo osebe pred seboj. Tri izmed njih imajo oči prevezane z rutami. Z levo roko se držijo za belo steno prostora. Prva v vrsti je ženska v invalidskem vozičku, vodja veččutnega vodstva Katrin Modic. Tla prostora prekriva fototapeta Ljubljanskega barja.




Osrednji motiv so tri ženske v koloni, ki jih vidimo v njihov desni profil od pasu navzgor. Vse imajo oči zavezane z rdečim trakom. Z desnimi rokami se držijo za trakove torbic osebe pred njimi. V ozadju je bela stena, ki se je ženska, ki je na skrajni levi strani fotografije, dotika z levo roko.




Na levi polovici fotografije stoji ženska, ki ima oči zavezane s črnim trakom. Oblečena je v rjavo jakno, pod katero ima vijoličen pulover, okoli vratu pa ima pisano rutico. Spodnjega dela njenega telesa ne vidimo. Obrnjena je rahlo v levo stran. Z levo roko se dotika belega zidu, ki zavzema vso desno polovico fotografije. Za levo ramo ženske, ki je v ospredju, vidimo dve ženski, ena stoji pred drugo in pred seboj poriva otroški voziček rdeče barve.




Osrednji motiv fotografije sta dve dlani – desno vidimo v zadnjo stran dlani, od leve pa le kazalec in sredinec, saj jo sicer, kot tudi ves spodnji levi del fotografije, zakriva desna rama osebe, ki ji roki pripadata. Oseba je oblečena v svetlo vijolično oblačilo, obrnjena pa je proti beli steni, na kateri je približno pet centimetrov široka in centimeter visoka tablica, na kateri je nekaj znakov v brajici. Oseba se z rokami rahlo dotika bele stene.




Osrednji motiv fotografije je maketa, kjer so na vezano ploščo nalepljeni različni materiali, ki ponazarjajo elemente iz razstavnega prostora: hiše, njive, drevesa, polja. Na fotografiji so vidne roke udeležencev vodstva, ki tipajo elemente na maketi.




Na fotografiji štiri udeleženke vodstva stojijo okoli makete, kjer so na vezano ploščo nalepljeni različni materiali, ki ponazarjajo hiše, njive, drevesa, polja. Z dlanmi se več oseb dotika makete. Dve osebi, ki stojita v levem delu fotografije, imata zavezane oči, medtem ko jih osebi na desni strani nimata.




Na fotografiji v vrsti stoji sedem oseb, ki jih vidimo v njihov levi profil ter le zgornje polovice njihovih teles. Z obrazi so obrnjene v levo stran fotografije. Vse z izjemo moškega imajo zavezane oči. Moški v modri bundi na skrajni desni zavzema večji del desne strani fotografije. V koloni ob njemu proti levi strani fotografije stoji šest žensk. Ženska na skrajni levi zavzema najmanjši del fotografije in je od fotoaparata najbolj oddaljena. V ozadju je bela stena.




Osrednji motiv fotografije je moški v srednjih letih, ki ima v desni roki rjavo posodico, katere vsebino poizkuša ali ovohava. Rahlo je obrnjen proti desni strani fotografije, vidimo pa le zgornji del njegovega telesa. Na levi v profil vidimo žensko svetlih las v zeleni majici in rjavi jopici, ki opazuje početje moškega, z desne strani fotografije pa njegovo početje z zanimanjem opazuje temnolasa mlajša ženska v modri jopici.




Na levi strani fotografije stojita dve temnolasi mlajši ženski v temnih jaknah. Žensko na skrajni levi vidimo v desni profil, saj je z obrazom obrnjena proti ženski na sredini fotografije. Ta v desni roki drži kos testa, v levi pa leseno posodo ter vrača pogled ženski na skrajnem levem delu fotografije. V ozadju vidimo še dve ženski. Vse osebe so slikane od pasu navzgor.




Na fotografiji stojijo tri ženske, slikane s profila. Obrnjene so proti levemu delu fotografije, vidimo pa zgornje dele njihovih teles. Ženska na skrajni desni ima temne lase in bel pulover, na levi dlani drži pleteno košaro, v desni roki pa ima neznan predmet iz košare in si ga ogleduje. Poleg nje stoji starejša ženska s črno čepico in v rdeči bundi, na skrajni levi pa starejša ženska s kratkimi temnejšimi lasmi in črno bundo, ki ima v levi roko leseno posodo, desno, v kateri ima košček kruha, pa ima približano k ustom.




Fotografija prikazuje temen razstavni prostor. V sredini fotografije je steklena vitrina z lesenim kolesom in osjo. Okoli vitrine so v polkrogu zbrani udeleženci vodstva. Nekatere izmed njih se vidi samo v glavo, saj jim telo skoraj v celoti prekriva vitrina, za katero stojijo. Vodički Ana in Katrin sta na levi strani fotografije.




V ospredju fotografije stoji vitrina z razstavljenim kolesom in osjo, okoli vitrine pa je po celotni dolžini slike razporejenih šestnajst udeležencev vodstva. Stojijo v polkrogu ob stenah prostora. Tretja in četrta z leve sta vodički, Ana in Katrin. Razstavni prostor je zelo temen.




V temnem prostoru, ki ga prikazuje fotografija, je skrajno levo iz profila fotografiran moški, ki si z zanimanjem ogleduje razstavljeno os in kolo v vitrini, poleg katere stoji. Na fotografiji je celotno telo moškega. Na drugi strani vitrine, torej na desni strani fotografije, je v zadnji del telesa fotografirana vodička Katrin na invalidskem vozičku, ki se pogovarja z udeleženko vodstva.